درمان شقاق مقعدي در طب سنتي و با داروهاي گياهي

۶۱ بازديد
درمان شقاق مقعدي در طب سنتي و با داروهاي گياهي

 

عسل يكي از كاربردي ترين مواد در درمان شقاق در طب سنتي است؛ زيرا عسل داراي خواص ضد التهابي و ضد ميكروبي است كه به درمان شقاق كمك مي كند

 

 

بيماري شقاق يا زخم مقعد به معني بروز ترك عميق در ديواره مقعد است، و از بيماري هاي كشنده به حساب نمي آيد اما مي تواند درد بسياري را به همراه داشته باشد. از طرفي اين زخم در ناحيه اي حساس از بدن پديد مي آيد كه احتمال عفونت در آن زياد است از همين روي درمان شقاق اهميت زيادي دارد. در اين مقاله به معرفي راهكارهايي براي جلوگيري از عفونت شقاق و درمان آن با استفاده از روش هاي طب سنتي و گياهي  مي پردازيم :

آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا از داروهاي موثر براي درمان شقاق در طب سنتي است. اين گياه داراي خواص ضد التهابي بوده و به درمان عفونت آن كمك مي كند. براي اين منظور لازم است ژل گياه را از آن خارج نموده و روزي چند مرتبه بر روي زخم استعمال نماييد.

روغن نارگيل

روغن نارگيل

ميوه نارگيل داراي خواص فوق العاده اي است كه در درمان بيماري شقاق در طب سنتي كمك مي كند. استفاده روزانه از روغن نارگيل موجب درمان و جلوگيري از عفونت زخم مي شود. استفاده از روغن نارگيل نه تنها در درمان شقاق هاي مزمن موثر است، بلكه با مصرف آن مي توان به بهبود حركات روده اي نيز كمك نمود.

سركه سيب

سركه سيب داراي خواص ضد التهابي و ضد ميكروبي است كه به درمان شقاق كمك ميكند. براي اين منظور تنها كافي است پنبه آغشته به سركه را بر روي زخم شقاق قرار دهيد. به علاوه سركه سيب داراي خواصي است كه گوارش را بهبود بخشيده و به درمان يبوست نيز كمك مي كند.

شير

مصرف روزانه شير به تنظيم حركات روده اي و در نتيجه درمان شقاق مقعدي با جلوگيري از بروز يبوست كمك مي كند.

گياه هماور (كامفري)

كامفري

اين گياه در درمان زخم شقاق و التيام درد آن موثر است. براي استفاده از اين گياه مقداري از آن را در آب جوش خيس كنيد و پس از 15 دقيقه از صافي رد كنيد، پس از خنك شدن مي توانيد براي شستشوي ناحيه آسيب ديده استفاده كنيد. از اين گياه پماد نيز توليد شده كه مي توانيد پماد را تهيه و از آن استفاده كنيد.

تخم كتان

تخم كتان سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 و فيبر است و استفاده از آن مزيت هاي بسياري را براي بدن به همراه دارد. مصرف اين گياه با درمان يبوست از وارد آمدن فشار وارده به مقعد جلوگيري كرده و به درمان شقاق كمك مي كند. براي استفاده از تخم كتان مقداري از آن را در يك ليوان آب خيس نموده و يك بار در روز آن را مصرف كنيد. مكمل هاي كتان نيز در دسترس است.

عسل

عسل يكي از كاربردي ترين مواد در درمان شقاق در طب سنتي است؛ زيرا عسل داراي خواص ضد التهابي و ضد ميكروبي است كه به درمان شقاق كمك مي كند. براي اين منظور مي توانيد از عسل به تنها و يا در تركيب با مواد ديگر استفاده كنيد. به طور مثال مي توانيد موم عسل را بر روي حرارت ذوب نموده و با روغن زيتون مخلوط كنيد، و روزانه بر روي زخم شقاق استعمال نماييد. راه ديگر درمان شقاق با  استفاده از عسل  تركيب سركه سيب و عسل به مقدار مساوي و استعمال آن بر روي زخم شقاق است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.