درمان فيستول با ليزر و مزاياي آن نسبت به عمل جراحي سنتي

۶۲ بازديد
درمان فيستول با ليزر و مزاياي آن نسبت به عمل جراحي سنتي

فيستول مقعدي از شايع ترين بيماري هاي گروه مقعدي است كه تنها روش قطعي و موثر درمان آن براي مدت ها انجام عمل جراحي بود ولي امروزه با پيشرفت دانش و فناوري روش درماني نويني كشف شده است كه عوارض بسيار كمتري دارد و ميزان اثربخشي آن هم بسيار بالاتر است و آن روش درمان با ليزر است .
روش درمان با ليزر چند سالي است كه براي درمان بسياري از بيماري ها جايگزين روش عمل جراحي شده است و پاسخ درماني بسيار مناسبي هم از اين روش گرفته شده است . اين روش درماني براي درمان بسياري از بيماري ها پاسخ قطعي و موثر مي دهد و امكان بازگشت مجدد بيماري در اين روش بسيار كاهش يافته است . همچنين ميزان عوارض درمان با ليزر بسيار محدود و كم است و بيشتر بيماران از آن استقبال كرده اند و راضي هستند .
چند سالي است كه روش درمان با ليزر براي درمان بيماري فيستول به كار مي رود . تا قبل از اين تنها راه حل قطعي و روش درماني موثر براي درمان فيستول مقعدي انجام عمل جراحي فيستول بود كه عوارض و خطرات گوناگوني را براي بيماران به همراه داشت .

مزاياي درمان فيستول با ليزر

اولين نكته ي مثبتي كه در روش درمان با ليزر وجود دارد عدم نياز به بستري بيمار در بيمارستان است . بيمار در اين روش در عرض مدت زماني كوتاه تر از ۱ ساعت تحت درمان قرار مي گيرد و بلافاصله هم مرخص مي شود و ميتواند امور روزمره ي خود را آغاز نمايد . در حالي كه پس از انجام عمل جراحي بيمار براي مدت ۱ الي ۲ روز بستري مي شود و تحت نظر است . همچنين بيماراني كه تحت عمل جراحي قرار مي گرفتند به ۲ تا ۴ هفته زمان براي استراحت در منزل نياز داشتند ولي در روش درمان با ليزر بيمار بلافاصله مي تواند به منزل يا محل كار خود باز گردد .نكته ي مثبت بعدي اينكه در روش درمان با ليزر نيازي به بيهوشي عمومي بيمار نيست و فقط براي اينكه بيمار متوجه چيزي نشود تحت بي حسي موضعي قرار مي گيرد . همان طور كه مي دانيد بيهوشي عمومي براي بدن عوارض بسيار زيادي به همراه دارد .

در روش درمان با ليزر هيچ گونه درد و خونريزي احساس نمي شود و با ترميم عصب هاي آسيب ديده و سوزاندن مويرگ ها و عروق خوني ناحيه ي آسيب ديده ي فيستول درد و خونريزي به حداقل ميزان ممكن كاهش پيدا مي كند . در زمان جراحي فيستول بيمار پس از به هوش آمدن درد بسيار زيادي را در ناحيه ي عمل احساس مي كند كه بسيار ناخوشايند است . همچنين خونريزي تا مدت ها پس از انجام عمل جراحي همچنان ادامه دارد و بيمار بايد مرتبا پانسمان خود را تعويض كند .
عفونت محل جراحي عارضه اي است كه در بسياري از موارد پس از انجام عمل جراحي براي افراد به وجود مي آيد در حالي كه در روش درمان با ليزر امكان عفونت به هيچ وجه وجود ندارد .
يكي از شايع ترين و ناخوشايند ترين عوارضي كه پس از عمل جراحي فيستول براي بيماران به وجود مي آيد ، از دست دادن موقتي اختيار در كنترل مدفوع و گاز روده است . اين پديده تا حدودي با انجام عمل مجدد قابل درمان است ولي در موارد زيادي هم تا پايان عمر همراه بيمار باقي مي ماند كه بسيار آزاردهنده است . در روش درمان با ليزر به هيچ وجه اين عارضه به وجود نمي آيد .
در روش درمان با ليزر اگر بيمار علاوه بر فيستول مقعدي به ساير بيماري هاي مقعدي از جمله بواسير و شقاق مبتلاست ، مي توان تمام اين بيماري ها را به طور همزمان و يكجا بدون كوچكترين احساس درد و خونريزي به وسيله ي ليزر درمان كرد .
و همچنين هزينه ي روش درمان با ليزر در مقايسه با هزينه هاي عمل جراحي بسيار پايين تر است .

هزينه درمان فيستول با ليزر

درمان فيستول با ليزر موثرترين راه درمان آن شناخته مي شود كه علاوه بر مزيت هاي گوناگون پزشكي در مقايسه با ساير عمل ها نياز به صرف وقت و هزينه اي كمتر دارد زيرا كه اولا اين درمان قطعي است و امكان عود مجدد آن بسيار كم است، دوما اين روش درمان فيستول در مقايسه با انجام عمل جراحي و طول درمان آن كه نياز به بستري شدن در بيمارستان دارد شامل صرف هزينه و زمان بسيار كمتري مي باشد.

نكته اي كه لازم است در نظر بگيريد عدم پرداخت هزينه ليزر فيستول از طرف بيمه هاي درماني است و اين به علت عدم بستري شدن و سرپايي بودن اين عمل است با اين حال در صورت در نظر گرفتن هزينه، سختي عمل جراحي و زماني كه براي آن صرف مي شود بازهمليزر فيستول پيروز ميدان است و مقرون به صرفه تر از عمل جراحي مي باشد.

منبع كلينيك نوين > فيستول چيست؟ درمان فيستول با ليزر > درمان فيستول با ليزر و مزاياي آن نسبت به عمل جراحي سنتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.