درد ناگهاني مقعد

مجله عمومي گلي

درد ناگهاني مقعد

۱۹ بازديد

يكي از شايع ترين علل درد ناگهاني مقعد و اطراف مقعد مي باشد كه بطور ناگهاني و در افراد كاملا سالم بدون هيچ پيش زمينه اي از بيماري هاي مقعد ظاهر مي گردد و اگر چه در هر سني ديده مي شود ولي بيشترين شيوع آن در سنين بين ۱۸ تا ۳۵ مي باشد.

يكي از شايع ترين علل درد ناگهاني مقعد و اطراف مقعد مي باشد كه بطور ناگهاني و در افراد كاملا سالم بدون هيچ پيش زمينه اي از بيماري هاي مقعد ظاهر مي گردد و اگر چه در هر سني ديده مي شود ولي بيشترين شيوع آن در سنين بين ۱۸ تا ۳۵ مي باشد.

از عوامل مساعد كننده بواسير و هموروئيد برداشتن اجسام سنگين و يا زور زدن شديد حين دفع مي باشد. اما مطالعات اخير تاثير فاكتورهاي روحي و بخصوص استرس را در بروز بواسير موثر مي دانند. درمان عوامل موثر بر بواسير در مواردي كه اندازه توده هموروئيد ترومبوزه در حد ۰٫۵ سانتي متر باشد تا ۵۰% با دارو قابل انجام مي باشد اما در موارد بزرگتر از اين يا حتي موارد كوچكتر كه درد بيمار شديد مي باشد حتما به روش جراحي سنتي و ترجيحا به كمك درمان هموروئيد با ليزر  و با بي حسي موضعي و به صورت سرپايي انجام پذير است.

بلافاصله بعد از انجام درمان شقاق با ليزر  درد بيمار بهبود يافته و مي تواند به سر كار بازگردد.هموروئيد يا بواسير يكي از علل شايع خونريزي هاي روده بزرگ است. هموروئيدها اعضاي طبيعي قسمت انتهايي روده بزرگ هستند كه به دلايل متفاوت دچار عارضه هموروئيد مي شود و اصولاً در بروز هموروئيد زمينه هاي ارثي و خانوادگي، بيماري هاي غددي، علل زمينه اي، تغذيه، شغل، آب و هوا، مسائل رواني، سن، دارو، عفونت، حاملگي، سرفه زياد، زورزدن، استفراغ، و يبوست مؤثر هستند. البته در بروز هموروئيد ممكن است بيش از يك عامل دخالت داشته باشد.هموروئيد به دو صورت داخلي و خارجي مشاهده مي شود .

نوع خارجي اكثراً با درد زياد و تورم اطراف مقعد مشاهده شده و اكثراً در صورت وجود درد شديد نياز به اقدام جراحي اورژانس دارند در غير اينصورت درمان مراقبتي شده و خودبه خود برطرف مي شوند. هموروئيدهاي داخلي اكثراً با خونريزي موقع اجابت كه به صورت دفع خون روشن پس از اجابت مزاج سفت است بروز كرده و معمولاً خون از مدفوع جدا بوده و روي كاسه توالت مي چكد و از طرفي ممكن است با بيرون زدگي زائده اي از مخرج باشد كه با اجابت مزاج بيرون زده و خونريزي كرده و يا خودبه خود جا مي رود و يا نياز به جااندازي دارد.

۹۵-۹۰% بواسيرها بدون علامت هستند. تظاهرات شايع ومهم هموروئيد خونريزي بدون درد و بيرون زدگيprotrusion مي باشد. علائم بواسير داخلي و خارجي متفاوت است. شايعترين بواسير داخلي علامت خونريزي قرمز روشن است و معمولا توام با درد نيست. احساس دفع ناكامل مدفوع و عدم تخليه كامل روده ونيز ترشح اطراف مخرج و رطوبت آن و گاهي نيز توده ها و تورم مخرج كه با زور زدنstraining بيشتر مي شود از ديگر علائم بواسير يا هموروئيد است.

منبع: بواسير و درد ناگهاني مقعد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.