براي درمان بواسير چه بايد كرد؟

۳۲ بازديد

What should we do to treat hemorrhoids???
بواسير و يا همان هموروئيد (Hemorrhoids) بيماري مقعدي مي باشد كه در بيشتر افراد بالاي 50 سال بهوجود مي ايد و دليل اصلي ان هم يبو…July 22, 2020
البته اين بيماري علت هاي ديگري هم مثل چاقي و افزايش وزن، بارداري، بلند كردن وسايل سنگين و ... دارد اما بيشترين دليل ابتلا افراد به ان يبوست مي باشد

بنابراين اگر شما تا به حال بواسير را تجربه نكرده ايد و گرفتار ان نشده ايد پس بهتر است كه از حالا با رعايت رژيم غذايي پرفيبر و جلوگيري از يبوست، از اين بيماري پيشگري نماييد.

اما اگر با اين بيماري درگير هستيد و نميدانيد كه براي درمان بواسير چه بايد كرد با ما همراه باشيد:

اول از همه بايد بگويم كه بواسير بيماري اي نيست كه خود به خود و يا با روش هاي خانگي درمان شود اگر هم با اين روش ها توانستيد اين بيماري را درمان كنيد بايد بدانيد كه با اولين يبوست شدن دوباره به سراغتان خواهد امد پس براي درمان دائمي بدون بازگشت و هميگشي اين بيماري حتما حتما در وهله اول به پزشك متخصص بواسير يا هموروئيد مراجعه نماييد تا ويزيت شويد و پزشك شما را معاينه نمايد:


معاينه بواسير


بعد از معاينه اگر بواسير شما در مراحل ابتدايي باشد و بيرون زدگي نداشته باشد يعني زائده اي گوشتي مانند از مقعدتان به بيرون نيامده باشد به اين معني است كه بيماري شما هنوز پيشرفت نكرده و مي توان با روش هايي مثل روش هاي درمان خانگي جلوي بدتر شدن و پيشرفت انرا گرفت پس پزشكتان به شما توصيه مي كند كه فيبر بيشتري مصرف كنيد تا دچار يبوست نشويد و شايد پماد و يا كرم هايي مثل پماد انتي هموروئيد هم براي شما تجويز نمايد كه درد داخلي ان را بهبود بخشد. اما اگر شما دير به پزشك مراجعه نماييد و بواسيرتان پيشرفته شده باشد يعني بيرون زده باشد و هنگام عمل دفع شاهد خونريزي و يا درد باشيد پزشك راهي جز جراحي و يا عمل بواسير براي شما ندارد اما اين عمل مي تواند به دو صورت انجام شود:

يا اينكه به صورت سنتي و با تيغ جراحي عمل شويد كه مزاياي كم و معايب بسياري مثل بيهوشي، بازگشت دوباره و بيماري، درد بسيار و ... دارد و بيمار پس از بيهوشي باد درد زيادي را تحمل كند و هيچ تضميني هم نيست كه بعد از جراحي با تيغ بواسير شما دوباره برنگردد اين روش تقريبا در بيشتر جاها منسوخ شده و روش ليزر درماني محبوبيت بيشتر پيدا كرده است.


جراحي سنتي بواسير


و يا اينكه درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر را انجام دهيد كه بيشتر پزشكان متخصص همين روش را پيشنهاد مي كنند و نسبت به ساير روش ها مزاياي بسياري مثل عدم نياز به بيهوشي، درد كم و درمان سريع و بدون بازگشت دارد. در ليزر درماني بواسير، بيرون زدگي بواسير ( مشاهده عكس بيرون زدگي بواسير) توده اي كه از مقعد بيرون زده است را با نور اشعه ليزر كه به دو نوع كم توان و پرتوان تقسيم مي شود و نه با تيغ جراحي برش مي دهند و مي برند بدون اينكه نيازي به بخيه باشد بعد از مدتي محل ليزر ترميم مي شود. شما خودتان مي توانيد انتخاب نماييد كه با چه روشي درمان شويد و پزشكتان هم موظف است كه مزايا و معايب همه روش ها را براي شما بازگو كند.


درمان بواسير با ليزر

بعد از اينكه يكي از اين روش ها را براي درمان خودتان انتخاب كرديد بايد بعد از درمان هم مراقبت هاي ويژه اي و رژيم غذايي سرشار از فيبر داشته باشيد تا دچار مشكلات بعد از عمل نشويد.

بهتر است هروقت احساس نياز به دفع پيدا كرديد همان موقع عمل دفع را انجام دهيد و انرا به تعويق نيندازيد چون نگه داشتن و احتباس مدفوع باعث خشك شدن ان مي شود و در نتيجه مدفوع به سختي بيرون مي ايد كه مدفوع سفت و سخت هم يكي از علت هاي بواسير مي باشد.

همچنين سعي كنيد هنگام اجابت مزاج زور نزنيد و به زور سعي نكنيد مدفوع را خارج نماييد. 
منبع : https://bit.ly/3hq3PuC

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.