سبك تغذيه سالم و اهميت آن در پيشگيري از بيماري ها

۲۷ بازديد

خبرگزاري آريا- غذا خوردن و تغذيه جزء جدايي ناپذير و اساسي زندگي هر فردي است و مهمترين دليل سلامت و طول عمر مي باشد. اين موضوع در مورد هر موجود زنده اي صدق مي كند و تمام موجودات زنده براي ادامه ي بقا و حيات خود در تلاش براي به دست آوردن غذا مي باشند، ولي در انسان ها به دليل فرآيند رشد و سلامت جسم و روان، تغذيه اهميت بيشتري دارد. زيرا سبك سالم و صحيح تغذيه، باعث تامين انرژي و بهتر شدن كاركرد اندام ها و ارگان هاي مختلف در بدن خواهد شد.

به همين دليل مهم است كه تغذيه انسان با در نظر گرفتن تمام نيازهاي بدن و به صورت اصولي باشد كه نتيجه ي آن علاوه بر سلامت جسمي، سلامت روح و روان، شادابي و افزايش عمر هم مي باشد. اما اگر سبك سالمي براي تغذيه خود نداشته باشيد، عملكرد اندام هاي بدن مختل مي شود و رفته رفته انرژي و قواي روحي و جسمي خود را از دست خواهيد داد.

همانطور كه ميدانيم و طبق مطالعاتي كه صورت گرفته، عامل اصلي اكثر مرگ و ميرها و بيماري هاي قلبي، گوارشي، سرطان و ... ريشه در تغذيه فرد دارد. به همين خاطر است كه غذا خوردن و تغذيه امروزه بيش از پيش اهميت دارد و نقش تغذيه به موضوعي بسيار فراتر از سير شدن شكم افراد تبديل شده است. علاوه بر آن سبك زندگي ماشيني و بي تحرك امروزي باعث چاقي و اضافه وزن افراد مي شود و اين موضوع خود باعث بسياري از بيماري ها خواهد شد.

پس براي ساختن زندگي بهتر و جسم سالم تر و روح و روان شادتر، انتخاب رژيم غذايي سالم ضروري است. البته ناگفته نماند كه غذاي سالم در كنار ورزش، دوري از دخانيات، فعاليت و خواب منظم، استرس نداشتن و … سلامتي شما را تضمين خواهد كرد و صرفاً با تغذيه سالم نمي توان سلامتي را حفظ كرد.

با خواندن اين مقاله شما با سبك زندگي و تغذيه سالم بيشتر آشنا خواهيد شد و اگر دچار مشكل جسمي خاصي هستيد بايد با داشتن اطلاعات در مورد هر يك از گروه هاي غذايي، بيشتر مراقب غذا خوردن و تغذيه خود باشيد.

ثروت واقعي ما همان سلامتي مي باشد و متاسفانه امروزه با مشغله هاي زيادي كه داريم اين موضوع را فراموش كرده و اهميت كمتري به آن مي دهيم.

هر كدام از ارگانها و اندام هاي بدن ما براي اينكه بتوانند وظيفه و فعاليت خود را به درستي انجام دهند نياز به انرژي دارند كه اين انرژي بايد از راه تغذيه سالم توسط ما به آنها رسانده شود.

تغذيه سالم چيست

رژيم غذايي كه در آن پروتئين لخم  يا Pro-Lean، كربوهيدرات و چربي هاي متعادلي وجود دارد، يك غذاي خوب را براي ما ميسازد كه باعث قوي شدن بدن و دور شدن از امراض و بيماري ها مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.