لنگرهموروئيد يا بواسير چيست؟ مقايسه درمان خانگي، سنتي و نوين با ليزر

۳۴ بازديد

بواسير يا هموروئيد بافت هاي ملتهب و رگ هاي خوني در كانال مقعد است كه حداقل 50 درصد افراد بالاي سن پنجاه سال به آن دچار مي شوند. عروق بواسيري كه در ناحيه مقعد هستند به دلايلي مانند يبوست دچار تورم و برآمدگي مي شوند كه نتيجه آن مشكلاتي مانند خونريزي ، درد، ايجاد زخم و لخته مي باشد.هموروئيد مي تواند هم در داخل مقعد و هم در خارج مقعد و زير پوست آن ايجاد شود.

شيوع اين بيماري در ميان زنان و مردان چندان تفاوتي ندارد ولي برخي آمارها حاكي از آن است كه آقايان بيشتر براي درمان آن به پزشك مراجعه مي كنند، از آنجايي كه بسياري از بيماران به دليل مسائلي مانند خجالت و شرم و حيا، براي بيان مشكل خود به پزشك مراجعه نمي كنند و خودشان دست به خود درماني مي زنند و يا با روش هاي خانگي سعي مي كنند بيماري خود را درمان كنند، پس آمار شيوع اين بيماري صد در صد واقعي نيست و نمي توان آمار دقيق و درستي ارائه نمود.

 به طور كلي بواسير در افرادي كه به مدت طولاني يبوست دارند، زنان باردار، افراد ورزشكار، بيشتر شايع است.

علائم

لنگرهموروئيد يا بواسير چيست؟ مقايسه درمان خانگي، سنتي و نوين با ليزر

  • خونريزي و خارش
  • ورم و التهاب اطراف مقعد
  • توده و يا برجستگي اطراف مقعد كه با لمس كردن احساس شود
  • خون در مدفوع
  • احساس پري و دفع نشدن كامل مدفوع

بسياري از افرادي كه بواسير دارند ممكن است علائم حاد و مشخصي نداشته باشند و فقط گاهي اوقات در هنگام اجابت مزاج دچار خونريزي اندك و يا درد خفيفي شوند. اما افرادي كه دائماً يبوست دارند بيشتر اذيت خواهند شد و علائم شديدتري را تجربه مي كنند.

منبع:پارس نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.