داروي گياهي براي بواسير در كلينيك نوين

۳۲ بازديد

استفاده از داروي گياهي بواسير يكي از راهكارهاي موقتي و گاهاً موثر درمان آن محسوب مي شود. اما قبل از بررسي آن به معرفي اين بيماري مي پردازيم. بواسيريا هموروئيد از بيماري هاي مزمن روده محسوب مي شود، اين بيماري در اثر وارد آمدن فشار به مقعد ايجاد شده و موجب تورم و گشاد شدن عروق در اين ناحيه مي گردد. علائم بواسير شامل درد، خونريزي، سوزش و خارش مقعد است. در اين مقاله قصد داريم شما را با راهكار درمان علائم اين بيماري از طريق مصرف داروي گياهي بواسير آشنا نماييم.

داروي گياهي بواسير

مصرف داروي گياهي بواسير را مي توان در دسته روش هاي خانگي معرفي نمود. اين روش در برخي موارد مي تواند در درمان اين عارضه تاثيرگذار باشد. البته در اغلب موارد درمان موقتي است و براي نتيجه گيري لازم است در كنار استفاده از داروي گياهي بواسير از روش هاي پزشكي و قطعي درمان اين بيماري نيز استفاده كنيد. هرگز قبل از مشورت با پزشك از اين داروها استفاده نكنيد. برخي از داروهاي مناسب براي درمان اين بيماري بدين شرح است :

آلوئه ورا

خواص بيشمار گياه آلوئه ورا موجب شده در درمان انواع بيماري ها از جمله بواسير كاربرد داشته باشد. اين دارو داراي خاصيت قابض بوده و ميتواند در كاهش خونريزي و بهبود زخم تاثير گذار باشد. از طرفي اين گياه داراي خاصيت ضد التهابي است و مي تواند التهاب، سوزش و خارش ناشي از بواسير را درمان نمايد.

روش مصرف : براي استفاده از آلوئه ورا مي توانيد آن را ميل كنيد (حداقل ۴ قاشق غذاخوري) و يا ژل آن را استخراج كرده و بر روي ناحيه بواسير استعمال نماييد.

روغن نارگيل

روغن نارگيل
روغن نارگيل داراي خواص دارويي بسياري است به طور مثال از اين روغن براي حفظ كيفيت مو، سلامت قلب، كاهش وزن، تقويت دستگاه ايمني بدن، بهبود وضعيت گوارش و …. استفاده مي شود. به همين ترتيب ويژگي هاي اين روغن موجب شده بتوان از آن در درمان بيماري بواسير نيز استفاده نمود.

روش مصرف : براي اين منظور لازم است روغن نارگيل را بر روي نواحي بواسير استعمال نماييد، مدتي را صبر نموده و سپس ناحيه را با استفاده از آب گرم شستشو دهيد.

كيسه چاي سياه

كيسه چاي

كيسه چاي سياه داراي ماده اي به نام اسيد تانيك است كه اين ماده داراي خاصيت قابض است پس مي توان آن را به عنوان داروي گياهي بواسير معرفي نمود. استفاده از كيسه چاي سياه مي تواند درد و التهاب ناشي از بيماري را تا حد قابل توجهي كاهش دهد.

روش مصرف : براي اين منظور لازم است، كيسه چاي را براي مدت ۱۰ دقيقه درون آب داغ قرار دهيد سپس آن را خارج نموده و پس از خنك شدن بر روي رگ هاي متورم قرار دهيد. راه ديگر اين است كه كيسه چاي مرطوب را درون يخچال قرار دهيد سپس آن را خارج كرده و بر روي ناحيه مورد نظر قرار دهيد. اين روش را بايد ۲ الي ۳ مرتبه در روز تكرار كنيد.

گياه استون روت

گياه دارويي استون روت، داروي گياهي بواسير است، خواص اين گياه موجب كاهش فشار وارده در عروق بواسيري مي گردد و التهاب را كاهش ميدهد. از ساير ويژگي هاي اين گياه مي توانيم به اثرات آرام‌بخشي، تقويتي، قابض، ضد تشنج، آنتي‌اكسيداني و ادرار آوري اشاره كنيم.

روش مصرف : براي استفاده از اين گياه لازم است مقدار از عصاره آن را تهيه كرده و آن را مستقيماً بر روي ناحيه درگير استعمال نماييد.

جوز هندي

جوز هندي دانه‌ي سفت و خشك شده‌ي درخت جوز است. اين دارو مي تواند به مشكل موثري در درمان بواسير موثر باشد. اين دارو گوارش را بهبود بخشيده و درمان اسپاسم معده و آلزايمر تاثيرگذار است.

روش مصرف : براي استفاده از اين داروي گياهي بواسير لازم است دوبار در روز و هر بار يك قاشق چاي خوري از اين گياه را صبح و شب مصرف نماييد.

بيشتر بخوانيد :

https://dribbble.com/shots/6043357-

https://www.webwiki.com/jarah.clinic

https://dribbble.com/shots/6038174--vaaft

https://www.youtube.com/watch?v=CG0OL1SP2r4&feature=youtu.be

https://forum.pasja-informatyki.pl/user/jarahclinic

http://goliajoodi.ninipage.com/post-21.nini

http://www.pearltrees.com/jarahclinic#l552

https://www.business.com/advice/member/p/mandy-jody/

http://prlog.ru/analysis/jarah.clinic

https://durevealimage.net/index.php?user/809-golia70/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.