پماد براي درمان شقاق مقعدي

۱۴ بازديد

شقاق يا فيشر از انواع نسبتاً شايع بيماري هاي مقعدي است كه افراد را در سنين مختلف درگير مي كند، شقاق به معني ايجاد ترك در ديواره مقعد است كه همراه با درد شديد بروز مي كند، از ديگر علائم ابتلا به اين عارضه مي توانيم به سوزش، خارش، خونريزي و … اشاره كنيم. اگر شقاق درمان نشود، زخم ايجاد شده عميق تر شده و به طبع علائم ايجاد شده تشديد مي شوند. اولين راهكار درمان شقاق بعد از تغيير رويه زندگي يعني تحرك و تغيير رژيم غذايي، مصرف دارو و پماد است. اين بيماري در اغلب موارد با مصرف دارو بهبود مي يابد به خصوص اگر در مراحل ابتدايي خود باشد. درمان دارويي در ۵۰% موارد شقاق مزمن موثر واقع مي شود. در ادامه به معرفي بهترين دارو ها و پماد براي درمان شقاق مي پردازيم :

آنتي فيشر

آنتي فيشر

پماد آنتي فيشر از بهترين پماد ها براي درمان شقاق مقعد است، كه در بهبود علائم بيماري از جمله درد، سوزش، خارش و …موثر است. آنتي فيشر با استفاده از داروهاي گياهي دارمازو ( داراي تانِيك اسِيد است و خاصيت قابض دارد.) و عصاره هاي بابونه ( داراي خاصيت ضد التهاب و ضد اسپاسم است كه براي درمان زخم هاي غشاي مخاطي مناسب است.) توليد مي شود و با مداومت در مصرف به درمان شقاق مقعدي كمك مي كند. براي مصرف اين دارو كافي است زخم شقاق را با آن پوشش دهيد. مصرف اين دارو به جز موارد حساسيت هاي شديد منع مصرف ندارد.

پماد گليسيرين تري نيترات

پماد گليسيرين تري نيترات از معروف ترين پماد ها براي درمان شقاق مقعدي است، عملكرد اين دارو به گونه اي است كه جريان خون در ناحيه مقعدي را افزايش داده و از طرفي با كاهش فشار وارده به عضله مقعد، موجب تسريع بهبود زخم شقاق مي گردد. مصرف اين پماد بايد ۸ الي ۱۲ ساعت يكبار با توجه به شرايط بيمار و نظر پزشك باشد، البته بهترين زمان مصرف دارو بلافاصله قبل از اجابت مزاج است. عوارض جانبي اين دارو به اين شرح است :

  • سردرد
  • سرگيجه
  • كاهش فشار خون

لازم است تا ۲۴ ساعت پس از مصرف گليسيرين تري نيترات از داروهاي درمان اختلال نعوظ مثل سيلدنافيل (Viagra)، تادالافيل (Cialis) و يا واردنافيل (لويترا) استفاده نكنيد. دوره درماني با اين دارو بين ۶ الي ۸ هفته تعيين شده است.

پماد مسدود كننده كانال كلسيم

پماد مسدود كننده كانال كلسيم يكي ديگر از داروهاي تجويزي براي درمان شقاق مقعد است، عملكرد اين دسته از داروها شامل جلوگيري ورود كلسيم به داخل سلول و خروج كلسيم از ذخاير سلولي است تا از اين طريق با كاهش فشار خون به درمان شقاق كمك نمايد. نوع خاصي از پماد هاي مسدود كننده كه ديلتيازم نام دارد، به درمان شقاق كمك مي كند، نوع موضعي اين دارو عوارض جانبي كمتر و اثر بخشي بيشتري را به دنبال دارد. شايع ترين عارضه پس از مصرف ديلتيازم سردرد است.

پماد ليدوكائين

ليدوكائين

همانطور كه ميدانيد مهمترين علامت شقاق درد شديد آن است كه حاصل فشار بيش از اندازه به عضله مقعد است. پماد ليدوكائين با دارا بودن خاصيت ضد التهابي و ضد دردي، علائم بيماري شقاق مانند خارش، درد، سوزش و … را از بين برده و در بهبود زخم اين بيماري نيز موثر است. البته مصرف اين دارو بايد زير نظر پزشك و مقدار تجويز وي باشد، زيرا ليدوكائين امكان مصرف طولاني مدت را ندارد.

منبع: كلينيك نوين

مطالب مرتبط: http://yon.ir/AtQeV

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/23/5121397

http://www.emdadgar.com/forum/showthread.php?tid=16453

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/22/5120755

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/20/5119343

http://forum.kishtech.ir/showthread.php?tid=31624

https://www.edocr.com/user/jarahclinic

https://www.edocr.com/v/nojvyap4/jarahclinic/

http://www.class8om.loxblog.com/forum/?p=1070&fid=1070

https://dribbble.com/shots/6602540-

https://britishforcesdiscounts.co.uk/biz/a/93625-jarahclinic

https://ello.co/jody70/post/zyf8z2bixzruseq3enhlra

http://yon.ir/8PbuX

https://onmogul.com/novin70

http://economist.rudn.ru/4images/member.php?action=showprofile&user_id=21753

https://www.sandiegoreader.com/users/novin70/

https://www.quibblo.com/user/novin70

http://yon.ir/aVU9q

http://forum.persianseven.ir/t354945.html#post936353

http://yon.ir/cQeSb

https://forum.elster.de/anwenderforum/member.php?562546-novin70

https://www.panikad.com/ad/70131/

https://www.panikad.com/site/jarah.clinic/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.