معاينه هموروئيد توسط پزشك

۲۲ بازديد

پزشك  شما ممكن است بتواند ببيند آيا شما به راحتي با نگاه كردن به بواسير خارجي هستيد؟ تست ها و روش هاي تشخيص هموروئيد داخلي ممكن است شامل بررسي كانال مقعد و ركتوم شما باشد:
معاينه ديجيتالي در طول يك آزمون مجدد ديسك ركتال، دكتر شما يك انگشتر روكش شده را به داخل ركتوم وارد مي كند. او براي هر چيزي غير عادي، مانند رشد، احساس مي كند. امتحان مي تواند به دكتر شما نشان دهد كه آيا آزمايش هاي بيشتري لازم است يا خير.بازرسي بصري. از آنجا كه هموروئيد داخلي اغلب بسيار نرم است تا در طول معاينه ركتوم احساس شود، پزشك ممكن است بخش پايينتر روده بزرگ و ركتوم را با آنوسكوپ، پروكتوسكوپ يا سيگموئيدوسكوپ بررسي كند.پزشك شما ممكن است بخواهد كل كولون خود را با استفاده از كولونوسكوپي بررسي كند:
علائم و نشانه هاي شما نشان مي دهد ممكن است يكي ديگر از بيماري هاي دستگاه گوارش باشدشما عوامل خطر سرطان كولوركتال را داريدشما ميانسال هستيد و كولونوسكوپي اخير نداريدرفتاردرمانهاي خانگيشما اغلب مي توانيد درد خفيف، تورم و التهاب هموروئيد با درمان خانگي را كاهش دهيد. اغلب اين تنها درمان مورد نياز است.
خوردن غذاهاي با فيبر بالا خوردن ميوه ها، سبزيجات و دانه هاي بيشتر. انجام اين كار باعث مي شود تا مدفوع را كم و حجم آن را افزايش دهد، كه به شما كمك مي كند تا از فشار دادن اجتناب كنيد، كه مي تواند نشانه هايي از هموروئيد موجود را بدتر كند. براي جلوگيري از مشكلات گاز، فيبر را به رژيم خود اضافه كنيد.از درمان بواسير با ليزر موضعي استفاده كنيد. كرم يا كرم حاوي هيدروكورتيزون بدون استفاده از كرم يا استفاده از پد هاي حاوي فندق جادوگر يا يك ماده خفيف استفاده كنيد.به طور منظم در يك حمام گرم يا حمام SITZ خيس كنيد. منطقه مقعد خود را در آب گرم ساده 10 تا 15 دقيقه دو تا سه بار در روز بخوريد. يك حمام سوپاپ مناسب توالت مي شود.محدوده مقعد را تميز نگه داريد. براي تميز كردن پوست اطراف حنجره خود را با آب گرم بپزيد (ترجيحا) يا دوش بگيريد. اجتناب از دستمال مرطوب يا ضدعفوني كننده الكل. به آرامي منطقه را خشك كنيد يا از خشك كن مو استفاده كنيد.از كاغذ توالت خشك استفاده نكنيد. براي كمك به نگه داشتن محدوده مقعدي پس از يك حركت روده، بايد از پارچه هاي مرطوب يا كاغذ توالت مرطوب استفاده كنيد كه شامل عطر و الكل نيست.درخواست سرد براي خنثي كردن تورم، بسته هاي يخ يا فريزر سرد را روي بيني خود قرار دهيد.داروهاي ضد درد را بخوريد. شما مي توانيد استامينوفن (تايلنول، ديگران)، آسپرين يا ايبوپروفن (Advil، Motrin IB، ديگران) را به طور موقت براي كمك به تسكين ناراحتي خود استفاده كنيد.با اين درمان ها، علائم هموروئيد اغلب در عرض يك هفته از بين مي روند. اگر يك هفته يا بيشتر در معرض امتناع يا خونريزي هستيد، پزشك خود را ببينيد.
داروهااگر هموروئيد شما فقط ناراحتي خفيف را توليد مي كند، پزشك ممكن است از كرم ها، پماد ها، شامپوها يا پد هاي ضد سرطاني استفاده كند. اين محصولات شامل مواد تشكيل دهنده مانند جادوگر فندق يا هيدروكورتيزون و ليدوكايين است كه حداقل مي تواند به طور موقت درد و خارش را از بين ببرد.
از كرم استروئيدي بيش از حد استفاده نكنيد بيش از يك هفته، مگر آنكه توسط دكتر شما هدايت شود، زيرا ممكن است پوست شما را نازك كند.
ترومبكتومي هموروئيد خارجياگر يك لخته خون دردناك (ترومبوز) در داخل يك هموروئيد خارجي تشكيل شده باشد، دكتر شما مي تواند لخته را با برش و زهاب ساده برطرف كند، كه ممكن است تسكين فوري را فراهم كند. اين روش در صورتي كه به مدت 72 ساعت در هنگام توليد لخته انجام شود، موثرتر خواهد بود.
لمينيت باند لاستيكي از هموروئيدلمينيت باند لاستيكي از هموروئيدروش حداقل تهاجميبراي خونريزي مداوم يا هموروئيدي دردناك، پزشك ممكن است يكي از روشهاي ديگر تهاجمي را كه در دسترس است توصيه كند. اين درمان ها را مي توانيد در دفتر دكتر يا ساير بستري هاي خود انجام دهيد و معمولا نيازي به بيهوشي نداريد.
بستن لاستيك باند. پزشك شما يك يا دو باند لاستيكي كوچك را در اطراف پايه يك هموروئيد داخلي قرار مي دهد تا گردش خون خود را قطع كند. هموروئيد خيس مي شود و ظرف يك هفته سقوط مي كند. اين روش براي بسياري از افراد موثر است.
بالون هموروئيد مي تواند ناراحت كننده باشد و ممكن است خونريزي ايجاد كند كه ممكن است دو تا چهار روز پس از عمل درمان هموروئيد با ليزر شروع شود اما به ندرت شديد است. گاهي اوقات عوارض جدي تر مي توانند رخ دهند.
تزريق (اسكلروتراپي). در اين روش، دكتر شما يك محلول شيميايي را به بافت هموروئي تزريق مي كند تا آن را كوچك كند. در حالي كه تزريق باعث درد كم يا بدون درد مي شود، ممكن است كمتر از مواجه شدن با باند لاستيكي موثر باشد.انعقاد (مادون قرمز، ليزر يا دو قطبي). تكنيك هاي انعقاد استفاده از نور يا حرارت ليزر يا مادون قرمز. آنها سبب كوچك شدن خونريزي، هموروئيد داخلي مي شوند تا سخت و سنگين شوند.
در حالي كه انعقاد داراي عوارض جانبي متعددي است و ممكن است باعث ناراحتي فوري شود، با افزايش ميزان هموروئيها (عود) نسبت به درمان باند لاستيك مرتبط است.
رويه هاي جراحياگر روشهاي ديگر موفق نباشند و يا هموروئيد بزرگ داشته باشيد، پزشك ممكن است يك عمل جراحي را توصيه كند. جراحي ممكن است به عنوان يك سرپايي انجام شود يا ممكن است به مدت يك شب در بيمارستان بماند.
حذف هموروئيد. در اين روش، hemorrhoidectomy به نام، جراح خود را از بافت بيش از حد است كه خونريزي را از بين مي برد. تكنيك هاي مختلف ممكن است استفاده شود. جراحي ممكن است با شانه بي حسي موضعي انجام شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.